Inkoop en aanbestedingen
De gemeente Someren is bij het inkopen van leveringen, diensten en werken gebonden aan (Europese) aanbestedingsregels. Opdrachten met een geschatte waarde boven de Europese aanbestedingsdrempels besteedt de gemeente (volgens de regels) Europees aan. Voor opdrachten met een waarde onder de Europese drempels hanteert de gemeente eigen inkoopbeleid.
In dit inkoopbeleid is onder andere opgenomen dat de gemeente maatschappelijk verantwoord inkoopt (gebruik van milieucriteria, sociale aspecten en met oog voor het lokale mkb). Er staat ook dat er sprake is van decentrale inkoop. Inkopen doet de gemeente in samenwerking met het Bureau Inkoop Zuidoost Brabant (Bizob).
Het college van B&W van de gemeente heeft voor leveringen en diensten inkoopvoorwaarden vastgesteld. Daarnaast hanteren we de IT inkoopvoorwaarden (GIBIT) en de UAV2012.
Handige links
- Inkoopbeleid gemeente Someren 2016 (pdf, 224 kB) (wordt begin 2025 geactualiseerd)
- Algemene inkoopvoorwaarden 2024 voor leveringen en diensten (pdf, 271 kB)
- Inkoopvoorwaarden GIBIT 2023
- Toelichting GIBIT 2023
- UAV 2012
- Bizob
- Beleidskader SROI 2024 – 2027 (pdf, 364 kB)