Openingstijden en contact
- Telefoonnummer: (0493) 494 888
- E-mail: gemeente@someren.nl
U kunt alleen op afspraak terecht in het gemeentehuis. Voor alle aanvragen van paspoort, rijbewijs, uittreksels moet u een afspraak maken. Voor het afhalen hoeft u geen afspraak te maken.
Kijk eerst even of een bezoek aan het gemeentehuis nodig is. Misschien kunt u het zelf online regelen zonder afspraak? Een afspraak maken kan ook telefonisch via (0493) 494 888. Houdt u zich tijdens uw bezoek alstublieft aan onze huisregels.
Aangepaste openingstijden feestdagen
Donderdag 19-12 vanaf 14.30 gesloten
Dinsdag 24-12 vanaf 12.30 t/m vrijdag 27-12 is het gemeentehuis gesloten. Op maandag 30-12 staan we weer voor u klaar.
Dinsdag 31-12 is het gemeentehuis vanaf 12.30 gesloten.
Maandag 6 januari is het gemeentehuis vanaf 11:00 open.
Openingstijden gemeentehuis
Maandag t/m donderdag: 9.00 - 17.00 uur
Maandagavond (Publiekszaken): 17.00 - 20.00 uur
Vrijdag: 9.00 - 12.30 uur
Telefonisch bereikbaar
Maandag t/m donderdag: 9.00 - 17.00 uur
Vrijdag: 9.00 - 12.30 uur
Openingstijden Publiekszaken
Hier kunt u op afspraak terecht voor o.a. reisdocumenten, rijbewijzen, uittreksels, verklaring omtrent gedrag en verhuizingen. Tijdens de bouwvak is er geen avondopenstelling
Maandag t/m vrijdag: 9.00 - 12.00 uur
Maandagavond: 17.00 - 20.00 uur
Adressen gemeente
- Gemeentehuis: Wilhelminaplein 1, 5711 EK Someren
- Zwembad: Witvrouwbergweg 18 Someren
- Milieustraat: Holberg 2, Someren
- Gemeentewerf: Van Kuppenveldweg 3, Asten
Bereikbaarheid gemeentehuis
Het gemeentehuis is goed te bereiken met de auto en het openbaar vervoer. De dichtstbijzijnde bushalte is op 2 minuten loopafstand. Rondom het gemeentehuis zijn er volop parkeerplaatsen. Kom je met een rolstoel? Dan hebben wij aan de voorzijde van het gemeentehuis een aangepaste bredere parkeerplaats. Hier kun je makkelijker in- en uitstappen met de rolstoel naast de auto.
Toegankelijkheid gemeentehuis
Ons gemeentehuis is toegankelijk voor mindervalide mensen. Maak je gebruik van een rolstoel, scootmobiel, rollator, blindegeleidestok of hulphond? Dan kun je ons gemeentehuis in. Dit kan via de voorzijde door de schuifdeuren of aan de achterzijde via een helling. De achterzijde van het gemeentehuis kun je alleen binnen, wanneer je een afspraak hebt met een medewerker van de gemeente en als de voorzijde gesloten is.
Het gemeentehuis heeft:
- een aangepast toilet op de begane grond met beugels
- een lift waar een rolstoel in past
- een rolstoel waar je gebruik van kunt maken
- stoelen met leuningen
Maak je gebruik van een scootmobiel? Dan kan het zijn dat deze niet in de lift past. We hebben een rolstoel in het gemeentehuis die wel in de lift past. Deze mag je lenen, zodat je alsnog gebruik kunt maken van de lift.
Berichtenbox
Wilt u post van de gemeente digitaal ontvangen? Dat kan met de Berichtenbox van MijnOverheid.
Verzoek om informatie (WOO-verzoek)
In de Wet open overheid (Woo) staat dat iedereen overheidsinformatie kan vragen over (de voorbereiding en uitvoering van) beleid van de gemeente. Is die informatie nog niet openbaar beschikbaar maar wel vastgelegd? Dan kunt u die informatie opvragen door daarvoor een verzoek in te dienen: een zogenaamd Woo-verzoek.
Betalingen aan de gemeente
Per kas: team publiekszaken van 9.00 - 12.00 uur.
Per bank: Bank voor Nederlandse Gemeenten, rekeningnummer IBAN: NL56 BNGH 0285 0079 47
U kunt op verschillende manieren in contact komen met de gemeenteraad.